Follow my blog with Bloglovin

FRIENDSHIP NEVER END

5
Komen

Adakah anda Platonik ?

Platonik? apa tu? aish.. hehe.. 1stly assalamualaikum n salam 1 malaysia kepada semua yang sudi baca entry ni.. hikhik...

actually saja jer.. tertarik ngan tajuk Nona ari ni.. Cinta / Sahabat Platonik..

Mesti ada yang dah tahu..aku yakin punya.. tp ada jugak yang belum tahu.. actually.. aku pun baru tau..sebab tu pun aku nengok nona tadi.. baru lah aku tau.. hihihi...

for your infomation... platonik ni maksud dia melalui kefahaman aku sendiri selepas nengok nona tadi.. pada aku platonik ni adalah satu hubungan persahabatan di antara lelaki dan perempuan yang sangat rapat tanpa wujudnya perasaan cinta..berkongsi segalanya antara satu samalain.. sentiasa berdua lah...means mana ada mesti meke berdua..kira sahabat sejati.. tp..susah tau nak cari pasangan platonik ni..sebab..ramai yang ada sahabat mcm ni.. tp saya yakin..dalam ati salah sorang mesti akan terdetik perasaan cinta ke apa ke.. ea tak?

selalunya sahabat platonik ni.. dia takkan ada sikit pun perasaan cinta dalam persahabatan meke.. kalau ada pun mungkin rasa cemburu atau rasa kehilangan jika salah sorang tiada disisi...

for example aku la. ada je sahabat lelaki..mang rapat lah ngan dia.. kemana aja..ke kelas.. kebandar.. ke mana saja..mesti ngan dia..masalah..suka duka..semua tu mesti ngan dia.. dia ada gf.. aku pun ada bf.. dulu lah.. hahah..skrg single.. mesti dengan dia.. tp selalunya masalah yg timbul bukan dari kami..tp dari pasangan kami.. means.. awek dia jeles.. pakwe aku jeles.. last2.. aku putus.. dia still ngan gf dia..tp kadang2 aku rasa sedih sebab jeles.. hahahaha... tak elok kan.. pernah jugak kami gurau2..susah2 kapel dua je la.. tp ... aaaaaaa.. tak boleh..sebab dah set dalam kepala yang kite ni sahbat.. nak tukar kepada cinta2 ni..adoii.. aishh..tak boleh..

kalau kita jalani hubungan persahabatan ini kena dengan caranya,.percayalah hubungan ni pasti akan lebih erat dan berkekalan.. kalau ada lah dalah ati salah sorang rasa cinta tu..percayalah.. pasti akan goyah sikit  demi sikit..


so pada korang mcm na?? ada tak yang memiliki sahabat platonik ni???

kalau korang nengok citer zaman skrg.. hebat je persahabatan.. last2... so dats not platonik :) sebab salah sorang tu ada rasa ehem.. atau mungkin dia rasa ehem2 ni sebab dia tersedar yang dia takda sapa2 dah dekat sisi dia..melainkan sahbat dia.. ermm.. entah lah..tak reti aku nak membuat konklusi.. 




Why friendship can become Love but the Love can not become friendship?


READ MORE - Adakah anda Platonik ?


 

. Copyright © 2011 Special Thanks To : Mr.A